Pazartesi, Temmuz 04, 2005

KENDİNE BİR İYİLİK YAP YAZIYI OKU

Bundan yirmi yıl sonra yaptıkların değil yapmadıkların için üzüleceksin.Halatları çöz ve güvenli limandan uzaklara yelken aç.Rüzgarı yakala,araştır,düşle ve keşfet.Düşün onları seyredecek birileri olmasaydı kaç kişi mercedes otomobil alırdı.Bilimde güzel sanatlarda en üstün başarılar tek başlarına çalışan kişiler tarafından keşfedilmiştir.Hiç bir parkta bir kurul için dikilmiş anıt yoktur.
Yapabileceğin kadar söz ve sonra da söz verdiğinden daha fazlasını yap.Oturarak başarıya ulaşan tek varlık tavuktur.Dertlerini gözyaşlarına boğmak isteyenlere dertlerin yüzme bildiğini söyle.Dalın uçuna gitmekten korkma meyve oradadır.Büyük adam büyüklüğünü küçük adama davranışıyla gösterir.Talih bukalemun gibidir tadı mutlaka değişecektir. “Tarihte En Etkili 100 Kişi” adlı eseri okudum.onların hepsiyle ortak olduğumuz tek şeyin zaman olduğunu hayretle gördüm.Günün sonunda kendini sokak köpeği kadar yorgun görüyorsan bu belki senin bütün gün hırladığın içindir.
Başlamak için en uygun zamanı beklersen hiç başlamayabilirsin.Şimdi başla!Şu anda bulunduğun yerden eldekilerle başla.Gülümsediğinde güzelleşmeyen bir yüz görmedim.Kimi zaman içindeki o sessiz sese uzmanlardan daha fazla güven.Aerodinamik yasalara göre o tombul ve tüylü arının hiç uçmaması gerekiyordu.Herhalde bunu ona hiç kimse söylemedi ki uçuyor.Zamanın büyük kısmını para kazanmak ve saklamakla geçiren insanlar sonunda en çok istediklerinin satın alınamayacak şeyler olduğunu anlarlar.Öteki insanlardan daha akıllı ol yalnız bunu onlara söyleme!Mutlu olmanın en garantili yolu başkasını mutlu etmektir.Hayatta ya tozu dumana katarsın ya da tozu dumanı yutarsın.İyi çalışan sık gülen ve çok seven başarıyı elde eder.İnsanın kainatta kesin olarak düzeltebileceği tek birşey vardır; KENDİSİ.
(Bu yazı alıntıdır)

7 yorum:

:..: dedi ki...

Günün sonunda kendini sokak köpeği kadar yorgun görüyorsan bu belki senin bütün gün hırladığın içindir.

Aerodinamik yasalara göre o tombul ve tüylü arının hiç uçmaması gerekiyordu.Herhalde bunu ona hiç kimse söylemedi ki uçuyor.


Bu ikisi en etkileyici olan kısım benim için. Ayrıca da güzel bir yazı bütün olarak düşündüğümde..

yutghjlk dedi ki...

güzel yazı.sözlerin bi kısmı dolap kapağımda var:))
"Oturarak başarıya ulaşan tek varlık tavuktur" yakında bende başarıya ulaşacam:)
o zaman kitabın adı “Tarihte En Etkili 101 Kişi” olacak:)

azrail dedi ki...

@ pense
bu yazıyı çok begendiğim için buraya yazdım ama bu yazı bana göre değil :) ben anormal biriyim
@sekerpare
şimdi seni interpol listesine eklicemde sana bir prensip icabı lakap takmam lazım ne takayım düşünüyom.üstte msn adresim var listene ekle yardımcı olayım elimden geldiği kadar.
@tuğbiş
bence kitabın adı "Tarihte En İyi Oturan 100 Tavuk" olur.

yutghjlk dedi ki...

100 tavuktan 1.si bensem, 2.de sensin:))
geri kalanlar kim???

:..: dedi ki...

@xbox

ben de zaten, "nasıl oldu da böyle bir yazıyı günlüğüne aldı ki" demiştim senin için. yanılmadım tabi:-P

azrail dedi ki...

@tuğbiş
orda 1.liğe benim oturmam lazım hiç önüme geçmeye çalışma :)
@pense
o yazıyı blogumun kültür seviyesi artsın diye koydum, yoksa benle alakası yok yani :)

yutghjlk dedi ki...

olmaz, önce ben kaptım:P, arada bekleriz ama misafirliğe;)