Salı, Temmuz 05, 2005

KAZIK SORUNUN CEVABI

Bu blog milletine hiç bir şey sorulmuyo da.Bir soru soralım dedik, ağzımızdan burnumuzdan getirdiler.
--->Biri çıkmış aman be ne yararı olcak ki bunun demiş.
--->Biri bu soru bana göre değil, bu soruda kesin bir bit yeniği var.[Sorularda bit olduğunu ilk defa duydum ]
--->Biri de çıkmış ben şansımı yarın denicem diye.Sanki milli piyango bileti çek dedik.
--->Biri de hocalara sormaya gitmiş, sanki ev ödevi vermişiz gibi.
--->Biri de tutmuş bi yazayım ben bakalım kaç gün sürcek demiş.Yaz bakalım yaz.
Bu soruyu öğrencilere sorduğumda aldığım en büyük cevap 20 gün olmuştu, ben de sınıfa siz hepiniz bu sayıları 20 günde yazın dileyin benden ne dilerseniz demiştim.Ne yazıkki hiç bir şey dileyemediler.

SORUMUZUN CEVABI: 1' den başlayarak 1 milyara kadar olan sayıları yazmak, gününüzün hepsini yani 24 saat yazarak geçirmek şartıyla 283 yılda, normal insan gibi yaşayarak yazmak şartıyla bu sayıları yazmak en az 848 yılınızı alır.Sorunun cevabı aklınıza yatmadıysa işte size çözümü tıklayın ve öğrenin.Çözüm

5 yorum:

yutghjlk dedi ki...

"...848 yılınızı alır..."
komik:))
sekerpare bilmem kaç kuşak sonrasına miras bıraksın yazdığını, gelenek haline getirsin:)) ondan sonrakiler yazmaya devam etsin

azrail dedi ki...

şekerli fare :)
kendi işini kendin hallet
sakın miras bırakayım filan deme wallahi arkandan lanet ederler :)

psychedelicpink dedi ki...

Avagadro sayısı hikayesine dönmüş.

Tahmin ediyordum bu hesabı ama bireysel bir sonuç çıkar. İstatistik kullanmak lazım. 1 saat ya da dakikada kaç rakam yazabiliyor, 1 ve 1milyar arasında kaç rakam(sayı değil rakam)var hesaplanıp orantı kullanılarak yapılabilir.
Zor değil. Ben hocalara sormayı unuttum ama yarın sorarım :D
Onlar da bana gülerler...

azrail dedi ki...

sonuç net değil tahmini bir değer ama yine eline kalemi almayıpta mantık kurmayan bir insan bu sayıları yazmanın bu kadar fazla bir zaman alacağını tahmin edemez.
Bu arada Avagadro amcanın benim blogumda ne işi var,berabermi geldiniz :)
eee...en sonunda size yakışır bir isim buldum :)

azrail dedi ki...

blogumuzun yönetim kurulu başkanı olarak şekerli fareyi tebrik ediyoruz, düşünüp, taşınıp, hesaplayıp 9000 küsürlü bir sayı atarak en yakın tahminde bulunan arkadaşımızdır.
Bravo Bravo(şak şak şak)
:))